Zrównoważone rolnictwo w służbie bioróżnorodności - poradnik

Autorzy:
Aleksander Góralczyk
Aleksandra Góralczyk
Anna Tupin
Hieronim Andrzejewski
Katarzyna Krakowska
Katarzyna Izydorczyk
Marek Rudzińskil Grzegorz Siebielec
Piotr Wypych
Szymon Kielan
Wojciech Frątczak

Poradnik przygotowany, do pracy nauczyciela z uczniami szkół rolniczych oraz samodzielnej pracy ucznia. Publikacja przybliża odbiorcy podstawowe pojęcia związane z zachowaniem różnorodności biologicznej krajobrazu wiejskiego, pozwala poznać charakterystyczne dla niego gatunki roślin i zwierząt, wskazując wpływ rolnictwa na te gatunki i mozliwości ich ochrony. Pozwala ona również poznać najważniejsze środowiska: glebowe i wodne. Szeroko opisane zostały wzajemne relacje tych środowisk i rolnictwa, podkreślona została również waga stref przejścia między biotypami, tzw. strefy ekotonowe, dla bioróżnorodności. Poradnik ma za zadanie zainteresowanie uczniów szkół rolniczych problemem ochrony środowiska i różnorodności biologicznej, co prowadzić ma do podniesienia ich świadomości ekologicznej.

Źródło finansowania: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

ISBN: 978-83-942485-7-4

Nazwa projektu: Zrównoważone rolnictwo w służbie bioróżnorodności

Data publikacji: 14.01.2020

Rok wydania: 2019

Liczba stron: 104

Rodzaj materiału: Poradnik

Format: pdf

Poradnik przygotowany, do pracy nauczyciela z uczniami szkół rolniczych oraz samodzielnej pracy ucznia. Publikacja przybliża odbiorcy podstawowe pojęcia związane z zachowaniem różnorodności biologicznej krajobrazu wiejskiego, pozwala poznać charakterystyczne dla niego gatunki roślin i zwierząt, wskazując wpływ rolnictwa na te gatunki i mozliwości ich ochrony. Pozwala ona również poznać najważniejsze środowiska: glebowe i wodne. Szeroko opisane zostały wzajemne relacje tych środowisk i rolnictwa, podkreślona została również waga stref przejścia między biotypami, tzw. strefy ekotonowe, dla bioróżnorodności. Poradnik ma za zadanie zainteresowanie uczniów szkół rolniczych problemem ochrony środowiska i różnorodności biologicznej, co prowadzić ma do podniesienia ich świadomości ekologicznej.

Publikacja zawiera również podrozdział Jak uczyć w szkołach rolniczych o zrównoważonym rolnictwie adresowany do nauczycieli, gdzie wskazano na jakim etapie kształcenia, w jakich zawodach i na jakich przedmiotach oraz jakimi metodami powinno przekazywać się treści dotyczące zrównoważonego rolnictwa.

Przyczyny i skutki utraty bioróżnorodności w krajobrazie rolniczym, możliwości jej odbudowy, ochrona srodowisk glebowych i wodnych oraz wpływ rolnictwa na te środowiska.

Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe (otwiera nową kartę)
Zamknij